dinsdag 15 december 2015

Amedement D66 aangenomen in besluitvormende raad van 10 december

D66 diende samen met Samen beter Nieuwkoop, een amendement in rondom de bouw van Schoterhoek II. Hier wordt een nieuw afvalbergstation gebouwd en dit wordt een toonbeeld van duurzaamheid. Er komen zonnepanelen, een windmolentje en warmwater wordt hier hergebruikt. D66 stelde voor om de duurzaamheidsplannen rondom dit station nog niet helemaal vast te leggen, maar te wachten tot de daadwerkelijke bouw begint. In de komende periode wordt er nog zoveel ontwikkeld op het gebied van energiezuinigheid en duurzaamheid en op deze manier kan de gemeente de nieuwste inzichten gebruiken voor dit duurzame station.
Het voorstel voor dit amendement is aanvaard.

Andere zaken die deze BR naar voren kwamen gingen onder andere over het sociale domein.
Annette Pietersen, de wethouder van D66, stelt een externe adviseur aan om de gemeente te adviseren rondom het sociale domein. Op deze manier hoopt Nieuwkoop om beter aan de hulpvragen van onze inwoners te voldoen. We weten dat veel ouderen hulp nodig hebben maar op deze manier worden ook mogelijke andere mensen niet vergeten.