dinsdag 15 december 2015

Bezoek D66 Statenleden aan recreatieparken

Op uitnodiging van onze afdeling, bezochten vorige week twee statenleden van D66 een bezoek  aan de recreatieparken Zomerlust en Dolce Vita. Janelle Bade en Said Kasmi zijn door D66 Nieuwkoop en een aantal bewoners van de parken, op de hoogte gesteld over de situatie rondom de (on)mogelijkheden omtrent legalisering van de permanente bewoning van deze parken.

Vanuit de bewoners werd duidelijk gemaakt dat legaliseren wenselijk is. Door de onduidelijke situatie zijn de woningen slecht verkoopbaar en ontstaat er leegstand wat de parken geen goed doet.
Nadat de Statenleden een rondje door het park hadden gewandeld, zagen zij inderdaad dat deze parken niet meer voldoen aan de huidige normen van een recreatiepark, zoals bijvoorbeeld het gemis van een zwembad of andere mogelijkheden om te recreeeren.
De statenleden erkende de situatie maar gaven ook aan dat bij legalisering van permanente bewoning deze woningen mogelijk in mindering komen op het maximaal aantal woningen dat binnen de provinciegrenzen is toegestaan.
De huidige situatie echter ook ongewenst en op deze manier hoopt onze afdeling dat het dossier van de vakantieparken weer meer onder de aandacht komt bij de provincie.