donderdag 19 oktober 2017

Gebouw Centrum voor Jeugd en Gezin Nieuwkoop heet voortaan De Verbinding!

De Verbinding’. Dit is de nieuwe naam van het pand aan de Achterweg waar maar liefst tien (zorg)organisaties samen werken. Wethouder Annette Pietersen opende vrijdag 6 oktober het vernieuwde gebouw.

Zorg in de buurt
Wethouder Pietersen gaf in haar toespraak aan dat het belangrijk is dat er professionele zorg in de buurt is en dat deze zorg makkelijk te bereiken is. “Toegeven dat je ondersteuning nodig hebt is al moeilijk genoeg. Om goede ondersteuning te vinden moet de drempel zo laag mogelijk zijn. En als je de drempel over bent, wil je dat er zorgverleners zijn die echt luisteren naar jouw probleem en met je meedenken over een goede aanpak. Zorgverleners die individueel hun expertise hebben, maar ook onderling samenwerken als dat nodig is. En dat gebeurt in De Verbinding.”

Prijsvraag nieuwe naam
De naam Centrum voor Jeugd en Gezin dekte niet helemaal meer de lading van het pand. Aan de hand van een prijsvraag werd gezocht naar een pakkende naam voor het nieuwe gebouw. Winnares Elly Blijleven vond De Verbinding een passende naam. De straat achter het gebouw heet De Verbinding en ook de verschillende partijen die met elkaar samenwerken symboliseren die ‘verbinding’. Na het onthullen van het naambord werd het glas geheven door de vele aanwezigen. Daarna kon iedereen rondkijken in het gebouw. De organisaties lieten zien wat zij doen en waarvoor je bij ze terecht kunt. Voor de jeugd was er een schmink- en knutselhoek. Ook was er een sneltekenaar, die snel een karikatuur van diverse bezoekers maakte. Een informatieve, gezellige middag voor jong en oud.