Een duidelijke stem voor jongeren en jongvolwassenen

Wij willen beter luisteren naar jongeren

De gemeente heeft veel verantwoordelijkheden voor jongeren en we vinden het belangrijk dat jongeren zich goed ontwikkelen.
Daarom is het een gemis dat de stem van jongeren in het politieke speelveld van de gemeente nauwelijks hoorbaar is. Wij begrijpen dat de manier waarop de gemeentepolitiek werkt niet kan concurreren met alle leuke en belangrijke dingen die jongeren te doen hebben. Maar we missen hun mening wel. Wat vinden zij van het wonen in onze gemeente? Hoe gaat het met leren en werken? Is er voldoende te beleven, voelen ze zich veilig als ze in het weekend laat onderweg zijn? Wat is goed in onze gemeente en wat kan beter?

Na afronding van het lopende project om de visie van 12-18 jarigen op de sterke en minder sterke punten in onze gemeente te horen willen wij een permanente invulling van een adviesstem van jongeren via een eigen jongerenadviesraad of als aandachtgroep van de vernieuwde Wmo-adviesraad.

Ook aan de stem van jongvolwassenen moeten we nog meer aandacht aan besteden. Dat moet dan wel met een moderne manier van informatie delen natuurlijk. Hoe we dat moeten doen, daar kunnen de jongeren in onze gemeente vast iets leuks voor bedenken. Niemand weet meer van snel met elkaar communiceren dan zij!

Het volledige verkiezingsprogramma van D66 Nieuwkoop staat hier