Meer aandacht voor beleefbaarheid van natuur

De toegankelijkheid van de kwetsbare natuur rondom Nieuwkoop is beperkt

Helaas is de beleefbaarheid van de natuur en ruimte in onze gemeente nog niet wat het zou kunnen zijn. Dat de meest kwetsbare natuurgebieden in onze gemeente gesloten blijven voor bezoekers staat niet ter discussie. Wij zijn blij met de boswachters van Natuurmonumenten die de moderne media gebruiken om toch heel veel mensen te laten meegenieten van wonderschone plekken.

Grote behoefte aan mogelijkheden om buiten te genieten

Andere natuur leent zich wel voor toegankelijkheid. Het succes van het Meijepark en -strand in Nieuwkoop en de drukte met fietsers en wandelaars bewijst dat veel mensen graag op een gezonde, actieve manier willen genieten van de ruimte, het groen en het water.

Nieuwe investeringen zijn gewenst

D66 is voorstander van het verder investeren in de beleefbaarheid van onze prachtige omgeving. Voor onze eigen inwoners en voor de rustige recreant. In ons toekomstbeeld passen investeringen in recreatieve voorzieningen rondom de Langeraarse plassen, evenals een uitbreiding van het aantal gebieden met nieuwe natuur. Wij zijn voorstander van het ontwerpen van een doordachte fiets- en wandelinfrastructuur, waaraan via een langjarig programma gestaag gewerkt kan worden. Daarbij is regionale samenwerking en het vinden van externe co-financiering nodig.

Het volledige verkiezingsprogramma van D66 Nieuwkoop staat hier